ყველა მშობლის სურვილია მისი შვილი გამოირჩეოდეს ინტელექტუალური მონაცემებით. ბავშვის კოგნიტური უნარები გულისხმობს შემეცნების პროცესს, რომელიც მოიცავს წარმოსახვას, აღქმას, ანალიზს, აზროვნებას და ამოცანის გადაწყვეტას.
ტვინის განვითარება გენეტიკურად არის განპირობებული, თუმცა მისი მოდიფიცირება შესაძლებელია გარემო ფაქტორებით. ჩვილს 100 მილიარდი ტვინის უჯრედი, ანუ ნეირონი აქვს, რომელთა დიდი ნაწილი ჯერ არ არის დაკავშირებული ერთმანეთთან. ტვინის ერთ უჯრედს სხვა უჯრედებთან კავშირის გარეშე არანაირი მოქმედების შესრულება არ შეუძლია.
ნეირონებს შორის კავშირის დამყარება ყველაზე აქტიურად სიცოცხლის პირველ წლებში ხდება. ნერვულ უჯრედებს შორის კავშირს სინაფსი ქვია.
1-3 წლამდე პერიოდში 1 ნეირონი 15000 სხვა უჯრედს შეიძლება დაუკავშირდეს. 5 წლამდე ასაკში, მეცნიერების აზრით, 1 წამში 1 ნეირონი 700-მდე სინაფსურ კავშირს აყალიბებს. ეს ნეირონებს შორის კავშირის დამყარების ყველაზე სწრაფი პერიოდია.
სინაფსებს შორის კავშირი ინფორმაციული მესენჯერების-ნეიროტრანსმიტერების საშუალებით ხდება.
ნეიროტრანსმიტერები ნეირონებში გამომუშავებელი ქიმიური ნაერთებია, რომლებსაც ინფორმაცია სინაფსში ერთი ნეირონიდან მეორეზე გადააქვთ.
არსებობს ნეიროტრანსმიტერების 100-მდე სახეობა. მათ შორის ყველაზე მნიშვნელოვანია დოფამინი, სეროტონინი, აცეტილქოლინი, გამა-ამინოერბოს მჟავა, გლიცინი, გლუტამინი, ნორადრენალინი, ადრენალინი, ჰისტამინი და ა. შ.
ნერვულ უჯრედებს შორის წრიული ნეიროტრანსმიტერული კავშირების წარმოქმნა და მათი ხშირი გამოყენება ქმნის საფუძველს ემოციების, ქცევის კონტროლის, ლოგიკური აზროვნების, მეტყველების და მეხსიერების განვითარებისთვის.
ტვინი მუშაობს პრინციპით: „გამოიყენე, თორემ დაკარგავ“-ანუ ის კავშირები, რომელიც ხშირად გამოიყენება მყარია, ხოლო გამოუყენებელი ინფორმაციის დიდი ნაწილი 10-12 წელიწადში იკარგება.
ადრეულ ასაკში ბავშვის განვითარების ხელშეწყობისთვის მნიშვნელოვანია:
● მასაზრდოებელი, მზრუნველი გარემოს შექმნა
● თამაშისა და სწავლის შესაძლებლობა
● ადეკვატური კვება
6 თვიდან 3 წლამდე არის კრიტიკული პერიოდი მეტყველების განვითარებისთვის.
ფიქრის უმაღლესი დონე, როგორიცაა მსჯელობის და პრობლემების გადაჭრის უნარი, დაწყებითი სკოლის პირველი წლის განმავლობაში ვითარდება. დადგენილია, რომ ბავშვები, რომლებიც ამ კრიტიკულ და სენსიტიურ პერიოდში მოკლებულნი არიან აუცილებელ გარეგან იმპულსებს / სტიმულაციას, ნაკლებად გამოავლენენ თავიანთ სრულ პოტენციალს.
შეამოწმეთ თქვენი ბავშვის ინტელექტი:
● IQ ტესტი
ამილამი - „დაეხმარე გონებას იმუშაოს უკეთ...“
თანამედროვე ბავშვების გონებას და ემოციებს „მორგებული“ კომპლექსი, ამინომჟავების და B ჯგუფის ვიტამინების შემცველობით
● გამა-ამინოერბოს მჟავა
● გლიცინი
● L-გლუტამინი
● B ჯგუფის ვიტამინები: B1; B2; B5; B6; B7; B12
ამილამი აუმჯობესებს:
● გონებრივ შესაძლებლობებს
● დასწავლის უნარს
● მეხსიერებას და კონცენტრაციის უნარს
● მეტყველებას
● ადაპტაციას სოციალურ გარემოში
● ქცევის და ემოციის კონტროლს
● ამცირებს სტრესის უარყოფით გავლენას
ამილამის გამოყენება შეუძლია ნებისმიერი ასაკის ადამიანს:
● 0-2 წელი: 9წვ 1-ჯერ დღეში
● 2-4 წელი: 9წვ 2-ჯერ დღეში
● 4-7 წელი: 9წვ 3-ჯერ დღეში
● 7 წლიდან მოზრდილებში: 18წვ 2-ჯერ დღეში
ამილამი მიიღება დღის პირველ ნახევარში, გამოყენების წინ აუცილებელია ფლაკონის შენჯღრევა.